petek, 5. maj 2017

"Jesenski" Peru 2017

Lazem. V Peruju ni jeseni. Imamo samo dve dobi: dezevno (alla poletje) in susno (alla zima). V teh tednih preklapljamo na tasusno dobo. Vse ok. Fenomen El Niño se je izdimil kot se je nepricakovano umaterializiral. Trenutno nasi ljudje na oskodovanih podrocjih cistijo blato iz his, pohistva in loncev, nanasajo na kozo vse kar odganja morilske komarjeve pike in trepetajo pred epidemijami derenge, ebole in chikigunje. Hvala za vas denar: gre ta teden v Piuro in bo v soboto, na stoto obletnico Fatimske, izrocen otrokom v obliki zimnic. Smo posvojili 36 otrok! Hvala vam in sv. Jozefu.


In mi?
Toliko vsega, da ne dohajam! Moje sestre se matrajo z bolecimi vremenskimi sremembami. 100 % vlaga je nekaj najbolj mucnega za stare, artritisne kosti. Na soli smo delali na Modulu karizme in sedeli ob nogah sv. Angele - je res, kar pravi Agostino: ne mores se ji upret. Ima tak notranji zar, da bi jo pil...
V Pachacutecu je bilo dosti sprememb: g. Christopha iz Ruande so premestili v bogoslovje, Oscar in Gumercinda sta se preselila v sirotisnico na drugem koncu naselja. Vsi smo jokali. Lady ni bila sprejeta na univerzo in jo je - po dveh letih priprave - zlomilo. Pri nas navadno srednje sole ne pripravijo dovolj za sprejemce na faks, zato gredo v vecini vsi maturantje na akademije, ki so zelo drage in trajajo tudi do 3 leta.


S. Barbara iz Poljske je zagrabila misijon z obema rokama - kako je Gospod velik! Hvala za vaso molitev! Koliko lazje je biti v dvoje, potegniti smrtnonosno orozje roznega venca iz zepa skupaj in dati Gospodu slavo med divjem razbijanjem glasbe v zgodnjih jutranjih urah. S. Barbara je prisla v Peru za 8 mesecev a je ze hitro kazala simpotome PERUANITISA: v teh tednih je uradno zaprosila, da se ji transfer podaljsa za eno leto. Prosite Guadalupsko Gospo, da posreduje cudez (glej fotke iz misijona)

Veliki teden je bil mocan. Za veliki cetrtek mi je bil podarjen dan med oskodovanci plazov: smo sli z ekipo iz Sole v Cajamarquillo (glej fotke). Ko sem stala tam sem Ga sprasevala ali je mogoce priti se do nizje tocke kot so ti ljudje? Ljudje pripovedujejo, kako se borijo cez dan in podeljujejo svoje najvecje strahove: bobnenje skal v deroci vodi, trohnece zivali z vsemi okuzbami, bolan dojencek, otrokova zeja, mraz. Sotori jih ne zascitijo. Drzava ne pride pogledat situacije. Je mozno iti se globlje dol? In med njimi, ob njih, sem iz dna srca klicala Odresenika: "O/Resi nas!" Verjetno so me zato tako zadeli njihovi pogledi in besede: "Bog sprevidi! Samo, da smo preziveli! Niti en dan nas ni pustil brez hrane. Vedno se pojavi pitna voda za sproti! Zaupamo."
In potem pripovedujejo zgodbe malih in velikih cudezev in dobrote ljudi in upanja, ki je tako globoko zivo v njih. V brezupu upanje. V temi luc. V mrazo toplina. V grehu ljubezen.
Skrivnost velikega cetrtka in sluzenja - biti suzenj in se ponizati do dna, biti toplina v mrazu in ljubezen sredi zla.
"Ne bos mi nog umival" je siknila stara Andreja sredi te Bogu-za-hrbtom drame. "Ne bos imela deleza z mano..." je bil odgovor. Sem pozrla slino: nemogoce je sluziti, ce se prej ne pustis dotakniti Suznju ljubezni, ki ti lahko v sekundi zrusi vse fasade pravicniske rigidno-sam-s-sabo-zadovoljne aktivnosti, ki ti dajo verjeti, da si v Eliti Gospoda Boga in te polni z 'glej-me-kako-se-zrtvujem' efektom. "Umij me! Komplet!"


In se morje drugih stvari!
Dva dni je bil z nami Tadej. Je vse disalo po Sloveniji in Sticni in cudenju! Kot da bi se ustavil cas in bi bila potegnjena v slovensko pravljico, :-) V nedeljo sem sla na letalisce po Suncicu, prostovoljko iz Varazdina in sedaj obcudujem brate Hrvate, kako se organizirajo, da bi ji bilo z nami lepo.
Jutri grem na drug konec Lime za en teden v CEFAS dinamiko lastne rasti in centriranja. Moje sestre so zlate - mi podarjajo eno globinsko sesanje zadnjih petih let s profesionalno ekipo duhovno - terapevtske kakovosti (CEFAS = jezuitski duhovni center v Guatemali) Remont, bi rekli. Se vam priporocam.
Tu se galerija, da boste lahko videli v zivo: FOTOGALERIJA

Se priporocamo in vas izrocamo.
Jezus je ZMAGAL. Cista ZMAGA. Pustimo Mu, da uziva ZMAGO. Je malo mucno, ko Mu kar naprej uzaljeno kazemo fotografijo nasega pokopanega (starega) Jaza, ces trohni, zaudarja, nos mu je odpadel... Itak. Kaj lahko pricakujes od trupla? Mi pa nismo vec tam - mi smo novi! Je tezko, ne??? Ja, po moje je to najtezje verjet - ce to RES verjamemo, nismo vec vazni mi. Nismo vec v centru. Aj, aj. :-) Auch!

Do naslednjic!
Vas pogresam.
Objem, s. Andreja
bivse truplo s krci NOVEGA izgubljena med pentljami ZMAGUJOCE strani 
Uf, le kaj mi bosta rekli mama in Jakobincica - zadnje case se pritozujeta da govorim neko nerazumljivo slovenscino. Glp (grizenje-nohtov-efekt).




Ni komentarjev:

KONEC PERUJA: 2008 - 2019

Dober vecer, draga Slovenija! Imam se 1/2 ure do odhoda taksija na letalisce. Kovcki s hrano in zdravili so nared, sestre so se razkropile...