sobota, 7. junij 2014

KRIZA SREDNJIH LET

Draga Slovenija,
koncno se spravljam pisat o svoji krizi srednjih let. Ste mi rekle: "Pisi!" In zato pisem. Se pol leta nazaj sem se pritozevala, zakaj mi, drage moje sestre, niste nic provedale, kako ste se prebile skozi... Ko pa sem se zadnjic vsedla, da bi napisala, se me je polastil dvom: izgleda, da je zadeva podobna krcem - ko te zagrabi, vidis zvezde in ne mores delat nic drugega, ko mine, pozabis... :-) Izgleda, da so ta hudi krci mimo in zapisujem, v primeru, da komu mlajsemu pride kaj prav. Prosim, cenzura: ce se tebi ni dogajalo nic nenavadnega med tvojim 35tim in 45tim letom, fajn. Kriza srednjih let namrec ni nujna. Vsa strokovna literatura pravi, da vseka po svoje, da so simptomi razlicni, trajanje odvisno od osebe. Zato predlagam, da preskocis blog, v primeru, da ne potegne. Vcasih, pravijo, gre skupaj s sindromom izpraznjenega gnezda in menopavzo. Dejstva:

  • "80 let je doba nasega zivljenja": pri 40tih sem nekako na polovici;
  • bioloska ura tiktaka: odhaja zadnji vlak za dojencke; hormoni dozivljajo pretrese;
  • posledica: cutim spremembe v telesu; 
  • za mano je otrostvo, mladost in zacetna odrasla doba; imam izkusnje in reagiram kot odrasla oseba;
Kako sem jaz opazila, da se nekaj dogaja?
Prvic: Fleshi. Zaceli so se fleshi (nekaj sem, mislim, tudi opisala na blogu) s 'crno crno temo'. Vcasih so trajali minute, vcasih pol dneva, vcasih nekaj dni. Z razliko od duhovne potrtosti (ko dozivljas Njegovo odsotnost, duhovno suso, zalost, brezvoljnost, dezorientacijo) so bili to fleshi bolj eksistencialne narave: gluha votlost, svincena teza, gol mraz. Sprva sem mislila, da je duhovne narave, vendar se mi je zdelo cudno, zakaj kar naenkrat rabim toliko brat? Natasa, se spomnis tvoje knjigoterapije? Ko se mi dogaja v duhovni sferi, cutim abstinencno krizo po kapeli in molitvi, ne knjigah, :-). Jaz sem zvecer po adoraciji, rabila brat - v vecini romane. Ne duhovne knjige...
Drugic: obupna potreba, da bi ponovno zreflektirala mojo zivljensko zgodbo - kdo sem bila znotraj druzine, moj krog prijateljev, moje zaljubljenosti, sanje, nacrti, odlocitev za Jezusa... Rabila sem mlet, se pogovarjat, sprasevat ... in pocasi razumet sebe z drugacnega zornega kota, kot sem bila navajena. Samopodoba, ki je bila del mene od kar pomnim, se je zdefinirala na novo. V dolocenih tockah se je potrdila, v dolocenih vidikih, se je nalozilo nekaj novega.
Tretjic: velika zahteva po samopoznavanju - ne, Jakobina? Sem veckrat rekla, da sem v bolj intenzivnem noviciatu kot leta 1992. Biti v stiku s sabo, zivet resnico o sebi, o svojih custvih, intelektualnih intuicijah, kozmoviziji, dokoncno sprejet svoje telo in bit v stiku z virom svoje spolne energije. Zahtevno. 
Cetrtic: izziv vélike teme o ljubezni. Od teorije k praksi - ljubim? Sem ljubljena? Je najin odnos z Jezusom res to, kar sem vedno sanjala? Se res pocutim izpolnjeno? Sem Mu res zena? Je to to ali 'farbam' Njega in sebe?  
Petic: en kup drugega...

Ja, izgleda, da je najhuje ze mimo, drugace ne bi znala izrazit tega na tak nacin, :-) Hecno, ne? 

Kaj mi je bilo najtezje? Spoznanje o sebi: glede na to, da sem od 17 leta dalje vsako leto meditirala 'o grehu' po ignacijansko, se spovedovala in dozivljala zalost nad lastno gresnostjo, je dozivetje lastnih meja, nesposobnosti, frustracij in teme teh zadnjih dveh let cisto na drugi ravni. Je resnica. Ne slutnja. Jasno, da je s tem v zvezi prisel ves cunami moje totalne nekompatibilnosti z Jezusom in moj - lahko bi se reklo - 0.0001 napredek v duhovni rasti v 24tih letih intenzivnega duhovnega zivljenja. Skratka katastrofa. Popoln nesupeh, :-) 
Kaj se? Zobje skupnosti. Tam, kjer je bil prej dom, blizina in varnost, skratka pripadnos moji redovni familiji, zazijajo strupeni zobje. Zelo tezko je dojet, da ni fora v sestrah, pac pa v lastnem dozivljaju... Zelo tezko se je upret skusnjavi da bi moral druge spremeniti, spremeniti strukture, vodstvo, odlocitve in ne vem se kaj vse. Ko se prepustis tem skusnjavam, se pocutis olajsano - brezno v tebi ne zija tako crno. Smotano je obupno tiscanje v spremembo - potreba, da bi sla dalec proc, da bi spremenila, zamenjala. Tisci in ti ne dovoli dosti mislit...

Ups, letim k masi.
Kaksno vprasanje?
Se nadaljuje...
Vas imam rada, sploh ce ste v krizi, he-he
vasa Andreja, iz Kriznega staba srednjih let, ursulinka (Bog bodi zahvaljen!!!) 

Ni komentarjev:

KONEC PERUJA: 2008 - 2019

Dober vecer, draga Slovenija! Imam se 1/2 ure do odhoda taksija na letalisce. Kovcki s hrano in zdravili so nared, sestre so se razkropile...